Psychiatrzy
dr n. med. Tomasz Giersz – specjalista psychiatra.
Absolwent Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach, tytuł doktora nauk medycznych uzyskał w 1996 roku w Wojskowej Akademii Medycznej w Łodzi. Pracę zawodową rozpoczął w I Klinice Psychiatrii Śląskiej Akademii Medycznej w Lublińcu w 1980 roku w charakterze asystenta i starszego asystenta, później był ordynatorem oddziału psychiatrycznego w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Warcie, gdzie w latach 1996-1999 pełnił funkcję dyrektora. Od 2000 roku pracuje w „Mark-Med” Sp. z o.o., którego obecnie jest prezesem. Ukończył dwuletnie studium pedagogiczne. Szkolił się w ośrodkach klinicznych w Krakowie, Warszawie, Lengerich, uczestniczył w spotkaniach naukowych w Monachium, Berlinie, Moskwie, Prednej Horze, Kopenhadze oraz wielu miejscach w Polsce. Należy do polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Polsko-Niemieckiego Towarzystwa Zdrowia Psychicznego. Współpracował z ośrodkami psychiatrycznymi w Lengerich (Niemcy) oraz Prednej Horze (Słowacja). Był współorganizatorem konferencji naukowych w Lublińcu, Warcie, Lengerich. Opublikował 14 prac naukowych. Interesuje go teoria dyssolucji oraz holistyczne podejście do zdrowia psychicznego.
lek. med. Wojciech Jędrysiak – specjalista psychiatra.
Absolwent Akademii Medycznej w Łodzi (1997 r.) ze specjalizacja z psychiatrii (I stopień 2000 r., II stopień 2005 r.). Posiada wieloletnie doświadczenie i aktualizowaną systematycznie wiedzę w leczeniu zaburzeń i chorób psychicznych.
lek. med. Monika Radziszewska – specjalista psychiatra.
Ponadto ukończyła:
- studium terapii uzależnień (Instytucie Psychologii Zdrowia PTP w Warszawie)
- 4 letni kurs psychoterapii w nurcie psychodynamicznym (Katedra psychoterapii Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
- 2 letnie szkolenie z zakresu diagnostyki elektroencefalograficznej (EEG)
- studia podyplomowe z zarządzania w służbie zdrowia (Politechnika Łódzka)
- studia podyplomowe z zakresu farmakognozji – ziołolecznictwo (UM Poznań)
- 4 letnie szkolenie z zakresu podstaw medycyny chińskiej i specjalizacja z ziołolecznictwa w TCM (TCM TOMO w Gdańsku),
* 2 letnie szkolenia z zakresu akupunktury z wynikiem celującym
* Dietetyka w TCM
oraz liczne warsztaty i szkolenia z zakresu tradycyjnej medycyny chińskiej (TCM): diagnoza z obserwacji, badanie pulsu, akupunktura w leczeniu zaburzeń emocjonalnych oraz wspierania płodności, szkolenia dotyczących pracy z emocjami (prowadzone przez wykładowców z całego świata – Chin, Izraela, Rosji, Holandii).
W pracy z pacjentem, w diagnozie i terapii łączy zdobyte umiejętności i wiedzę z zakresu medycyny akademickiej i medycyny naturalnej.
Jest zdobywczynią Korony Maratonów Polskich. Nurkuje, uprawia jogę. Stawia na ciągły rozwój osobisty. Miłośniczka literatury i filozofii Dawida Hawkinsa.
Posiada uprawnienia do wystawiania: zaświadczeń lekarskich, zaświadczeń o niezdolności do pracy ZUS ZLA, recept.
- diagnostyką i leczeniem zaburzeń neurorozwojowych, zaburzeń nastroju i lęku, zaburzeń psychotycznych, zaburzeń odżywiania
- psychoedukacją pacjentów i rodzin
- wsparciem rodziców w budowaniu relacji z dziećmi
- wsparciem w kryzysie emocjonalnym.
lek. med. Angelika Radziszewska
Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Na co dzień pracuje w Oddziale Psychiatrycznym w Warcie, gdzie zdobywa doświadczenie zawodowe w ramach szkolenia specjalizacyjnego z zakresu psychiatrii. Stale podnosi swoje kompetencje uczestnicząc w konferencjach i szkoleniach dotyczących zdrowia psychicznego.
Psychoterapeuci
mgr Urszula Kołodziejska – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta.
Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu kierunek PSYCHOLOGIA. Ukończyła 4-letnie studia podyplomowe z zakresu psychoterapii w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii SWPS w Warszawie. Certyfikowany psychoterapeuta psychoterapii integracyjnej (certyfikat uzyskany w 2011r.). Staż kliniczny odbyła w Ośrodku Psychoterapii i Promocji Zdrowia „Ogród” Instytutu Psychologii Zdrowia w Warszawie. Ukończyła również szkolenie treningowe dla terapeutów pracujących z DDA oraz trening intrapsychiczny dla terapeutów pracujących z DDA w Instytucie Psychologii Zdrowia. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w podejściu integracyjnym. W pracy zawodowej stale korzysta z superwizji klinicznej certyfikowanych superwizorów PTP. Zajmuje się psychoterapią indywidualną i grupową osób dorosłych. Prowadzi psychoterapię problemów osobistych, zaburzeń osobowości, lękowych i depresyjnych. Szczególne miejsce w jej pracy zajmuje psychoterapia Dorosłych Dzieci Alkoholików i pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych oraz terapia osób po stresie urazowym (PTSD).
mgr Agnieszka Jasianek-Dobras – certyfikowany psychoterapeuta.
Pedagog specjalny (specjalności: resocjalizacja, rewalidacja), specjalista z zakresu interwencji kryzysowej, certyfikowany trener TZA (Trening Zastępowania Agresji), praktyk programu „Dam radę” (Kids’Skills) „Jestem z Ciebie dumny” (I amproud of you). Zawodowo prowadzi praktykę w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu BSFT (BreifSolution FocusedTherapy). W swojej pracy skupia się na poszukiwaniu rozwiązań wydobywając istniejące zasoby osób przeżywających trudności, skutecznie wzbudza motywację do działania. Posiada bogate doświadczenie w pracy z rodzinami, dziećmi i młodzieżą przeżywającymi kryzysy rozwojowe, trudności emocjonalne, problemy w relacjach interpersonalnych, problemy wychowawcze. Prowadzi psychoterapię indywidualną, psychoterapię małżeńską i rodzinną, psychoterapię dzieci i młodzieży, pomoc psychologiczną w sytuacjach kryzysowych, mediacje, treningi i warsztaty umiejętności psychologicznych. Pracę terapeutyczną poddaje stałej superwizji u certyfikowanego psychoterapeuty.
mgr Aleksandra Wojdała – psycholog, psychoterapeuta.
Absolwentka psychologii (specjalność: psychologia kliniczna) na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Ukończyła Czteroletni Całościowy Kurs Psychoterapii, akredytowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, organizowany przez Wrocławską Fundację Ochrony Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Psychoterapii. Warsztat pracy wzbogaca wiedzą zdobytą podczas rocznego Podyplomowego Kursu Arteterapii (Polski Instytut Ericksonowski w Łodzi) oraz licznych szkoleń i konferencji naukowych. Doświadczenie kliniczne zdobywała podczas staży, m.in. w: Szpitalu Specjalistycznym im. dra J.Babińskiego w Krakowie i Zakładzie Terapii Rodzin Collegium Medicum UJ w Krakowie. Posiada bogate doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Prowadziła konsultacje psychologiczne, działania profilaktyczne i terapeutyczne w instytucjach oświatowych i pomocy społecznej, prowadziła warsztaty rozwoju osobistego i szkolenia. Realizując pasje naukowe wykładała w dwu uczelniach wyższych; jest autorką kilku artykułów naukowych. W swojej pracy integruje podejście psychodynamiczne, systemowe, elementy terapii poznawczo-behawioralnej i arteterapii, sięgając po różnorodne techniki, zawsze w służbie indywidualnym potrzebom pacjenta i jego dążeniu do pełni zdrowia. W psychoterapii ważne są dla niej: szacunek, więź terapeutyczna, wrażliwość na osobisty język pacjenta, wspólna praca nad „wypowiedzeniem”, tego, co dla niego istotne, a dotąd nienazwane, bądź niesłyszalne dla otoczenia. W NSZOZ „Mark-Med” zajmuje się przede wszystkim wsparciem psychologicznym oraz psychoterapią dzieci i młodzieży doświadczającej: kryzysów rozwojowych i życiowych (np. rozstania rodziców, śmierci bliskiej osoby), trudności emocjonalnych i relacyjnych, zaburzeń odżywiania, zaburzeń zachowania i emocji. Jest członkiem Sekcji Naukowej Psychoterapii PTP; pracuje zgodnie z etyką zawodową.
dr n. społ. Błażej Wojdała – psycholog, psychoterapeuta.
Tytuł magistra i stopień naukowy doktora uzyskał w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie; uczestnik całościowego szkolenia w psychoterapii atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, organizowanego w Katedrze Psychoterapii UJ Collegium Medicum. Ukończył szkolenia w zakresie systemowego rozumienia rodziny. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych oraz zaburzeń związanych ze stresem u osób dorosłych i młodzieży oraz w diagnozie sytuacji dzieci kierowanych po pomoc psychologiczną. Publikował w czasopismach i monografiach naukowych. Pracuje pod superwizją w podejściu psychodynamicznym.
mgr Sylwia Walerych-Kossakowska – psycholog kliniczny, psychoterapeuta.
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, kierunek: psychologia, specjalność: psychologia zdrowia i kliniczna oraz filologia polska, specjalność: nauczycielska. Aktualnie kształci się w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT w Warszawie. Specjalizacje w zakresie psychologii klinicznej uzyskała w Centrum Specjalizacyjnym dla Psychologów Klinicznych „KOPERNIK” w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. Mikołaja Kopernika w Łodzi, szczegółowa ścieżka: psychologia kliniczna człowieka dorosłego. Autorka publikacji popularnonaukowych dotyczących psychologii rozwoju oraz zaburzeń u dzieci i młodzieży. Współprowadzi Fundację Centrum Wspierania Rozwoju „Semafor” w Sieradzu. Uczestniczyła w wielu kursach, szkoleniach i konferencjach dotyczących diagnozy i terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami w rozwoju. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi.
mgr Olga Guzowska-Radziszewska – psychoterapeuta.
Pedagog. Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego. Ukończyła pięcioletni akredytowany kurs psychoterapii we Wrocławskim Instytucie Psychoterapii, przygotowującego do certyfikatu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Psychiatrycznego. Jako psychoterapeuta porusza się w nurcie integracyjnym, głównie w zakresie podejścia systemowego i ericksonowskiego, z wykorzystaniem elementów podejścia poznawczo-behawioralnego. Jest rekomendowanym psychoterapeutą Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej.
W pracy kieruje się Kodeksem Zasad Etycznych Psychoterapeuty PTP. Jednocześnie regularnie uczestniczy w superwizji indywidualnej i grupowej certyfikowanych superwizorów PTP. Jest w ciągłym procesie rozwoju, w którym starannie doskonali swoje umiejętności zawodowe. Ukończyła całościowe szkolenie hipnozy terapeutycznej w Małopolskim Instytucie Genomiki Psychospołecznej i Badań nad Świadomością, w Instytucie Ericksonowskim – Podstawy hipnozy dzieci i młodzieży. Uczestniczy w licznych szkoleniach, konferencjach i warsztatach.
Zajmuje się leczeniem zaburzeń osobowości, depresji i zaburzeń o podłoży lękowym. Pracuje z osobami dotkniętymi zaburzeniami odżywiania, OCD oraz zmagającymi się z trudnościami w życiu osobistym i zawodowym.
Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych, młodzieży, par i małżeństw przeżywających kryzys. W pracy kieruje się zasadą współpracy, ważna jest przede wszystkim relacja interpersonalna, dlatego dużą uwagę przywiązuje do budowania relacji terapeutycznej. Jako terapeuta jest w tej relacji autentyczna, okazując pacjentowi akceptacje i empatie.
mgr Marcin Nowakowski – psychoterapeuta, specjalista psychoterapii uzależnień.
mgr Karolina Dębska-Stępień – psycholog, psychoterapeuta.
Psycholog, psychotraumatolog, psychoterapeuta w procesie certyfikacji. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Odbyła 2-letnie szkolenie w Instytucie Psychoanalizy i Psychoterapii (afiliowane przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychoanalitycznej i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne) i 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Studium Terapii Rodzin (program szkolenia zgodny ze standardami sekcji psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego). Ukończyła szkolenie podyplomowe z psychotraumatologii praktycznej w Fundacji Pomorskie Centrum Psychotraumatologii w Gdańsku we współpracy z Instytutem Psychoterapii Zintegrowanej w Monachium oraz roczne szkolenie z terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u osób dorosłych w CTPB. Ukończyła również liczne szkolenia trenerskie: roczne szkolenie trenerskie rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (Szkoła Trenerów Treningu i Warsztatu Psychologicznego), szkolenie trenerskie w Familylab Polska (propagujące w Polsce podejście Jespera Juula), kurs trenerski dla realizatorów „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” oraz cykl szkoleń trenerskich w ramach programu „Dobry Rodzic – Dobry Start” w Fundacji Dzieci Niczyje (obecnie Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę). Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego do uzyskania certyfikatu Instytutu Studiów Psychoanalitycznych im. Hanny Segal.
mgr Justyna Domańska – psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka pięcioletnich studiów magisterskich na Uniwersytecie Łódzkim na kierunku psychologia, specjalność: psychologia zdrowia i kliniczna. Absolwentka studiów pierwszego stopnia na kierunku dietetyka na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Posiada uprawnienia pedagogiczne i oligofrenopedagogiczne oraz terapeutyczne metody Feuersteina.
Obecnie jest w trakcie kształcenia podyplomowego na 4 – letnim kursie terapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Terapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT-EDU w Warszawie. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Uczestniczyła w kursach, szkoleniach, konferencjach i webinarach dotyczących diagnozy, pomocy psychologicznej oraz terapii dzieci i młodzieży, m.in. w kursie terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, terapii behawioralnej, terapii funkcji poznawczych metodą Feuersteina. Obszary, w których rozwijała swoją wiedzę to także adaptacja dzieci i młodzieży szkolnej po pandemii, przybywających z zagranicy, będących w kryzysie samobójczym, nieśmiałych, przejawiających objawy depresji.
Jako psycholog pracuje od 2014 roku, a doświadczenie zdobywa dzięki pracy w różnych placówkach i instytucjach, m.in. w fundacji pomocy dzieciom, ośrodku pomocy społecznej, centrum pomocy rodzinie, szkole. Prowadziła warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym seniorów. Udzielała wsparcia także osobom niesamodzielnym w wyniku chorób neurologicznych, współprowadziła grupę wsparcia dla kobiet. Obecnie zawodowo najbardziej interesuje ją terapia zaburzeń psychicznych, wspieranie dzieci i ich rodziców w kryzysie, rozwijanie kompetencji emocjonalnych i praktyka relaksacji.
Ma ogromną ciekawość drugiego człowieka – małego i dużego. Każde spotkanie i rozmowa to dla niej przestrzeń na poznawanie drugiego człowieka po to, by zrozumieć, wesprzeć i towarzyszyć w wyzwaniach, jakie niosą ze sobą rozwój i zmiana. Każdy mały sukces dzieci i ich rodziców to dla niej ogromna radość.
mgr Kamila Jaworska – psycholog, psychoterapeuta.
Ukończyła studia magisterskie z psychologii w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Uprawnienia do prowadzenia psychoterapii uzyskała kończąc Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Od kilku lat zajmuję się psychoterapią indywidualną, głównie osób dorosłych. Swoją pracę psychoterapeutyczną poddaje stałej i profesjonalnej superwizji. O podnoszenie jakości świadczonych usług dba uczestnicząc w szkoleniach, konferencjach.
mgr Elżbieta Bartolik – psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta.
Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego kierunek psychologia. Ukończyła rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne 4 letnią szkołę psychoterapii prowadzoną przez Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie. W 2016r. Uzyskała certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Stosowanej. W 2017r ukończyła roczne szkolenie w zakresie podstawowych umiejętności udzielania pomocy psychologicznej oraz nowoczesnych metod diagnozowania oraz terapii uzależnienia i psychoterapii członków rodzin pod nazwą Studium Psychoterapii Uzależnień Vis Salutis. Pracuje z pacjentami w nurcie humanistycznym. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując od 13 lat w szpitalu psychiatrycznym w oddziale obserwacyjno-diagnostycznym, w oddziale psychiatrii sądowej oraz w pododdziale alkoholowych zaburzeń abstynencyjnych, w poradni zdrowia psychicznego dla dorosłych oraz w poradni leczenia uzależnień dla dorosłych. Zajmuje się głównie psychoterapią indywidualną osób dorosłych, psychoterapią osób uzależnionych i współuzależnionych, wsparciem psychologicznym, diagnozą psychologiczną. Z dbałości o rozwój osobisty i zawodowy uczestniczy w różnego rodzaju kursach i szkoleniach mających na celu podnoszenie kwalifikacji.
mgr Marzena Dejneka – psycholog, psychoonkolog, psychoterapeuta
Psycholog, psychoonkolog, psychoterapeuta w procesie certyfikacji Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Ukończyła studia magisterskie na SWPS w Warszawie na kierunku psychologia. Absolwentka studiów specjalizacyjnych z psychologii klinicznej prowadzonej przez Centrum Specjalizacyjne dla Psychologów Klinicznych „KOPERNIK” w WSS im Mikołaja Kopernika w Łodzi, szczegółowa ścieżka: psychologia kliniczna człowieka dorosłego. Jest certyfikowanym terapeutą EFT. Ukończyła specjalistyczne szkolenie z coachingu, mediacji rodzinnych, Racjonalnej Terapii Zachowań. Ponadto warsztat pracy wzbogaca wiedzą uzyskaną podczas dwuletnich międzynarodowych studiów z Ego State Terapii, rocznego specjalistycznego studium z Psychoterapii Traumy (Polski Instytut Ericksonowski w Łodzi), specjalistycznego 3 – stopniowego Kursu z Hipnozy w Psychoterapii, dwuletniego specjalistycznego Kursu Terapii Systemowej Rodzin i Par oraz licznych szkoleń, warsztatów, konferencji naukowych krajowych i międzynarodowych. Doświadczenie kliniczne zdobywała podczas staży, m.in. w: Szpitalu Specjalistycznym im. dra J. Babińskiego w Łodzi w oddziale psychiatrii dla dorosłych, w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. Mikołaja Kopernika w Łodzi w oddziale onkologii oraz w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie – Klinika Nerwic i Zaburzeń Osobowości. W swojej pracy terapeutycznej integruje podejście ericksonowskie, systemowe, elementy terapii somatycznej i arteterapii. Zajmuje się psychoterapią indywidualną osób dorosłych, terapią rodzinną i par. Prowadzi psychoterapię problemów osobistych, zaburzeń osobowości, lękowych, depresyjnych oraz zaburzeń związanych z przeżytymi traumami. Do pracy z klientem włącza pracę z ciałem, według najnowszych badań trauma zapisuje się w ciele i uzdrawianie tylko z poziomu umysłu (rozmowa) daje tylko częściowe efekty, stąd dla pełnego efektu terapeutycznego nie można pominąć ciała (teoria poliwagalna).
Psycholodzy
mgr Dominika Węzikowska – psycholog
Psycholog, mgr prawa. W 2013 r. ukończyła studia podyplomowe z zakresu seksuologii klinicznej w CKP Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Odbyła staż kliniczny w Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia przy Samodzielnym Wojewódzkim Zespole Publicznych Zakładów Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej w Warszawie. Zrealizowała praktyki w Psychiatrycznym Oddziale Dziennym przy II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Udzielała świadczeń zdrowotnych z zakresu psychologii w Centrum Psychiatrycznym w Warcie. Zajmuje się diagnostyką psychologiczną i udziela pomocy psychologicznej osobom dorosłym. Zainteresowania zawodowe: wszechstronne i nieograniczone.
mgr Anna Sowała – psycholog.
Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuję się głównie diagnozą psychologiczną i terapią dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, prowadzi konsultacje i spotkania psychoedukacyjne dla rodziców. Systematycznie poszerza swoją wiedzę psychologiczną poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach dotyczących m.in. zaburzeń emocjonalnych występujących u dzieci, tematyki opóźnionego rozwoju psychoruchowego, trudności i deficytów rozwojowych wynikających z zaburzeń genetycznych, autyzmu, zespołu Aspergera, zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), mutyzmu wybiórczego, nieśmiałości. Swoją pracę z dzieckiem mocno opiera na współpracy z rodzicami, zawsze zaczyna od punktu, w którym jest dziecko, biorąc pod uwagę jego możliwości, potencjał i gotowość do bycia w relacji z drugą osobą, a także ogólne zasoby rodziny. Uważa, że odpowiednio wcześnie podjęte oddziaływania terapeutyczne dają dziecku duże szanse na poprawę jego funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego. Zaprasza wszystkich rodziców, którzy czują się zaniepokojeni rozwojem lub zachowaniem swoich dzieci.
mgr Agnieszka Przybylak-Mess – psycholog.
Psycholog, terapeuta integracji sensorycznej oraz terapeuta Play Therapy I stopnia i terapeuta Growth Through Play System II stopnia. Posiada ponad 20 – letnie doświadczenie zawodowe a udział w licznych szkoleniach, warsztatach i konferencjach, pozwala jej na integrowanie w procesie pomocy dziecku pomysłów z różnych podejść.
Specjalizuje się m.in. w pracy z małymi dziećmi, dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ukończyła: pięcioletnie studia magisterskie na kierunku Psychologia na Uniwersytecie Łódzkim, studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka, roczną Szkołę Psychoterapii dla Dzieci i Młodzieży w nurcie poznawczo – behawioralnym organizowanej przez Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej CTPB w Warszawie. Ponadto odbyła wiele specjalistycznych kursów i szkoleń z zakresu terapii zaburzeń dzieci i młodzieży, w tym min: terapii dzieci ze spektrum autyzmu, terapii dziecka z problemami emocjonalnymi, moczeniem, nawykowymi zaparciami, terapii dziecka jąkającego się, z mutyzmem wybiórczym, z tikami i dziecka lękowego. Ma doświadczenie w wspieraniu rozwoju dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i nieharmonijnym rozwojem. Jest praktykiem programu „Dam radę” (Kids’Skills) oraz metody Carole Sutton adresowanej do rodziców dzieci z trudnymi zrachowaniami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Prowadzi diagnozę psychologiczną, indywidualną terapię, treningi umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży oraz konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców. Zajmuje się również terapią psychologiczną dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. W procesie diagnostycznym i terapeutycznym uwzględnia potrzeby dziecka zarówno psychiczne, emocjonalne i fizyczne oraz jego najbliższe środowisko.
W pracy dba o to, by kontakt terapeutyczny był dla dziecka inspiracją do rozwoju i poznawania własnych zasobów. Zaś rodzic, by mógł korzystać z rzetelnej wiedzy psychologicznej na temat rozwoju dziecka, budowania z nim relacji oraz komunikacji.
Jest członkiem Play Therapy International. Pracuje zgodnie z ich zasadami Kodeksów Etycznych. Swoją pracę poddaje stałej i regularnej superwizji przez certyfikowanych superwizorów.
mgr Anna Skrzypińska – psycholog.
Absolwentka psychologii na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (specjalność: psychologia kliniczna). Ukończyła kurs kompetencji ogólnych „Terapeuta środowiskowy – praca z dziećmi i młodzieżą”.
Obecnie w trakcie szkolenia w pięcioletniej Szkole Psychoterapii Vis Salutis. Pracuję pod superwizją certyfikowanego superwizora w nurcie psychodynamicznym – indywidualnie i grupowo. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe. Pracuje z młodzieżą oraz osobami dorosłymi doświadczającymi różnych trudności w obszarze: zaburzeń depresyjnych, lękowych oraz w kryzysach życiowych (osoby zmagające się z obniżonym nastrojem, problemami z samoakceptacją i tworzeniem relacji z innymi). W pracy terapeutycznej kieruje się indywidualnym podejściem do potrzeb i problemów pacjenta, uwzględniając role psychologa opartą na zaangażowaniu i empatii.
mgr Marta Tworek – psycholog, certyfikowany terapeuta środowiskowy.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim, certyfikat terapeuty środowiskowego uzyskała w Krakowskim Instytucie Rozwoju Edukacji. Uczestniczka Czteroletniego Całościowego Kursu Psychoterapii, akredytowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, organizowanego przez Wrocławską Fundację Ochrony Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Psychoterapii. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami. W poradni psychologicznej dla dzieci i młodzieży udziela wsparcia psychologicznego na terenie przychodni, jako terapeuta środowiskowy realizuje zadania związane z organizowaniem pomocy psychologicznej w środowisku domowym. W swojej pracy kieruje się przede wszystkim indywidualnym podejściem do potrzeb i oczekiwań pacjenta.
Terapia uzależnień
mgr Monika Stępnik – psycholog, specjalista psychoterapii uzależnień, psychoterapeuta.
Psycholog, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień (od 2006 roku certyfikat przyznany przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie), dyplomowany psychoterapeuta psychodynamiczny (w 2016 roku ukończyła 4-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowie rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej). Z osobami uzależnionymi pracuje od 2001 roku (2001-2005 Oddział Leczenia Uzależnień w Bełchatowie, 2005-2006 Oddział Leczenia Uzależnień w Warcie, od 2006 roku Mark-Med). W poradni prowadzi psychoterapię osób uzależnionych oraz ich bliskich (dzieci, rodzice, partnerzy). Ma także doświadczenie w pracy ze sprawcami przemocy (według The Duluth Model) oraz osobami z niepsychotycznymi zaburzeniami psychicznymi.
mgr Emilia Duch – specjalista psychoterapii uzależnień.
pedagog, oligofrenopedagog, specjalista psychoterapii uzależnień. Studium Profilaktyki Uzależnień ukończone w Towarzystwie Psychoprofilaktycznym w Warszawie. Certyfikat Specjalisty Psychoterapii Uzależnień przyznany przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii – podmiot szkolący Instytut Psychologii Zdrowia w Warszawie. Certyfikat ukończenia Akademii Profilaktyki i Terapii Uzależnień Behawioralnych tj. uzależnienia od czynności: hazard, siecioholizm, gry komputerowe, fonoholizm, zakupoholizm, pracoholizm, ćwiczeń fizycznych itp.- Fundacja Dobrostanu Ogólnego – Wrocław 2017r. W 2020 r. ukończone studia podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – Oligofrenopedagogika oraz kierunek Edukacja i rehabilitacja dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera. Uprawnienia do prowadzenia programów profilaktycznych takich jak: ,,Dopalaczom mówi STOP – wybieramy zdrowie’’, ,,Przeciw’’, ,,Tak czy Nie’’, ,,Śnieżna kula”, ,,UNPLUGGED – program profilaktyki używania substancji psychoaktywnych’’. Ukończony kurs ,,Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z trudnymi zachowaniami’’ – Ośrodek Psychoterapii Behawioralnej Sukces – Warszawa 2015. Ponadto ukończone szkolenia: ,,Praca z dzieckiem z rodziny z problemem alkoholowym’’, ,,Praca z dzieckiem z rodziny dysfunkcyjnej – elementy treningu pomagania’’, ,,Algorytm postępowania specjalistów w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom od dopalaczy’’, ,,Jak rozpoznać i co robić, gdy uczeń bierze narkotyki’’, ,,Medialne zagrożenie współczesnego pokolenia dzieci i młodzieży. Profilaktyka zachowań agresywnych i przemocy oraz uzależnień w środowisku szkolnym”, ,,Okiełznać ciemność – profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży’’, ,,Trauma i odporność’’.
Doświadczenie zawodowe: od 2001r. – pedagog Gimnazjum nr 1 w Sieradzu, obecnie w Szkole Podstawowej nr 10. W latach 2008 – 2013 psychoterapeuta uzależnień w Ośrodku Leczenia Uzależnień w Męckiej Woli, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie. Od 2013r. specjalista psychoterapii uzależnień w poradni leczenia uzależnień Mark-Med. Jest współautorem i realizatorem wielu programów profilaktycznych dla młodzieży dotyczących uzależnień od alkoholu, narkotyków, dopalaczy. W NSZOZ „Mark- Med” prowadzi terapię osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych, terapię uzależnień behawioralnych, terapię DDA oraz osób współuzależnionych. Posiada bogate doświadczenie pracy z młodzieżą co jest niezwykle trudne ale jak sama mówi „cały czas stanowi dla niej wyzwanie”. W swojej pracy terapeutycznej wierzy w skuteczność pracy metodą dialogu motywującego opartego na współpracy z pacjentem, zadawaniu pytań otwartych, słuchaniu, budowaniu poczucia własnej wartości. Uważa również, że nic w życiu nie dzieje się bez przyczyny, wszystko co człowiek przeżył ma znaczenie. Analiza własnej drogi życiowej często pozwala odkryć nową rzeczywistość i inaczej spojrzeć na siebie i innych.
mgr Justyna Nowacka-Szwed – specjalista psychoterapii uzależnień w procesie certyfikacji
Instruktor terapii zajęciowej. W psychoterapii uzależnień oferuje pomoc w uzależnieniu od alkoholu, środków psychoaktywnych, uzależnień behawioralnych: patologicznego hazardu, siecioholizmu, gier komputerowych, zakupoholizmu, pracoholizmu oraz współuzależnień i DDA. Z osobami uzależnionymi i chorymi psychicznie pracuje od 2006 roku, posiada doświadczenie w pracy z osobami z podwójną diagnozą oraz ich rodzinami. Ukończyła kursy z zakresu przeciwdziałania przemocy, treningów umiejętności społecznych, komunikacyjnych, indywidualnych planów wsparcia. Oferuje pomoc w szeroko rozumianej terapii uzależnień dorosłym oraz młodzieży w nurcie integracyjnym opartym na dialogu motywującym. Nieustannie stara się poszerzać swoja wiedzę i umiejętności. W swojej pracy zawodowej kieruje się empatią, szacunkiem oraz zaangażowaniem. Podczas sesji terapeutycznych tworzy atmosferę zaufania i bezpieczeństwa opartym na przymierzu terapeutycznym, która wraz z umiejętnością aktywnego słuchania, holistycznym podejściem dla potrzeb i doświadczeń pacjentów czynią ją cennym dla nich wsparciem.
Małgorzata Chlebicz-Cajdler – instruktor terapii uzależnień.
Certyfikowany instruktor terapii uzależnień. Absolwentka Studium Terapii Uzależnień w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie. Związana z Ruchem Trzeźwości od 1985r. Od 1988r. pracuje jako instruktor terapii uzależnień. Prowadzi terapię indywidualną, grupową oraz warsztaty dla osób uzależnionych od alkoholu, środków psychoaktywnych, hazardu, jak również terapię dla osób współuzależnionych oraz terapię psychoedukacyjną dla Dorosłych Dzieci Alkoholików, popartą własną pracą terapeutyczną, warsztatami pracy z DDA oraz superwizjami klinicznymi. W latach 1994-2005 realizatorka programów profilaktycznych w szkołach. Doświadczenie pracy ze skazanymi i osadzonymi w Zakładzie Karnym oraz sprawcami przemocy domowej. Szkolenia policjantów w zakresie przeprowadzania skutecznej interwencji domowej a także kuratorów zawodowych i społecznych. Od 1996r. członek Miejskiej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sieradzu. Współpracuje ze Stowarzyszaniami Abstynentów, Ruchem AA oraz Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej w Sieradzu.